Tuesday, March 20, 2007

En doftconnoisseurs mardröm

If it exercises like a duck, and it eats like a duck...

Jag gick och satte en kastrull pasta på spisen och under tiden sagda materia avsåg att uppnå hundragradig temperatur gick jag iväg för att fila lite på PoleDance.se. Problemet var att jag blev så uppslukad av mitt arbete att en timme hade förflutit utan att jag lämnat datorn, försjunken, utan en tanke på den schemalagda utfodringen.

Plötsligt börjar brandvarnaren tjuta, vilket den iofs gjort av och till de senaste dagarna eftersom batterierna höll på att ta slut. Muttrandes för mig själv går jag ut i hallen för att gå in i en VÄGG av tjock vit rök och oroväckande temperatur. Jag skojar inte, man skulle kunna hänga en yxa i luften. För att inte tala om stanken!

Ja. Så. Atteh...
Det positiva är ju att huset inte brann ner. Det andra positiva är att jag hade en ursäkt att slänga den där &%"#& kastrullen som jag hatar. Det mindre positiva är att lägenheten fortfarande dras med en konstig, satt odör som vägrar gå ur. Inte bränt. Inte rök. Det är svårt att sätta fingret på och det enda som dyker upp i huvudet när jag försöker precisera doften är...

Det luktar som karateläger o_O !!

2 comments:

Anonymous said...

Awww, you poor thing.

Här får du något som säkerligen kommer att muntra upp dig:

http://tinyurl.com/ytm6uc

*kjamis*

Anonymous said...

haha, helt cp och skönt blogg.

/Mashinist