Friday, March 16, 2007

Audiopreferenser



Nu har jag suttit och satt ihop playlists till mina pass så att ögonen är alldeles fyrkantiga. Det skär verkligen i hjärtat över en del jag har slängt in där. Ugh...

Å ena sidan vill jag inte köra över någon och tvinga dem att ge mig den där wtf?!-minen när jag spelar obskyr japansk oi. Å andra sidan vill jag skona mig själv ifrån Absolute Dance & co.
En smärtsam balansgång.
Ingenting delar upp människor i läger lika effektivt som politik och musik. Jag får lust att knäcka lite med ryggen och skrocka fram ett gnälligt "Vad lyssnar dagens ungdom egentligen på?"

Ett annat problem är att den musik jag gärna skulle vilja ha med och som samtidigt kan sägas vara hyffsat dansant även enligt mainstreama mått har så sabla långa intron. Med "långa" menar jag 10 sekunder av tyst stämmningsskapande brus, t.ex. Och att klippa låtarna känns både masochistiskt och överambitiöst.

I julklapp önskar jag mig ett mixerbord till studion!

3 comments:

Anonymous said...

Tjena! Jag hade typ samma problem back in the days när jag precis hade börjat träna - dock lyckades jag leta upp en samling med ihopmixade drum & bass-låtar som i princip är helt oumbärliga numera.
Säg till om du vill att jag ska tipsa om ett par schysta plattor.

Förresten, kan man koka tevatten på din stjärt? Den är ju trots allt väldigt het!

Ha en trevlig helg!

/Joel - Moder till alla skökor och skändligheter på Jorden.

Anonymous said...

Helt off topic, men spanade in din profil brud. O vill ge dig en komplimang, grymt läcker kropp. Inget jag skulle vilja ändra på alls där.


/ En kolonit.

Anonymous said...

brud ska ju då vara bild :D