Sunday, March 11, 2007

Konsten att förflytta sig

Aargh... jag har en obeskrivlig lust att slänga och svinga mig över saker, klättra och göra volter (jag kan inte volta om mitt liv så hängde på det). Allt dansande har faktiskt lett mig in på tankar om:
Le Parkour
Det verkar vansinnigt roligt... och jobbigt, men så var det med poledance också, vilket visade sig vara FEL! Poledance är lätt - vi utgår därför ifrån att le parkour också är lätt :P
Dessutom gillar jag filosofin; att ta sig framåt vilka hinder man än möter.
Det måste kännas riktigt sketet varje gång man försöker spring uppför en vägg och misslyckas. Men den där första gången man väl har lyckats, nått sitt mål, står på avsatsen och tittar ner. Ingenting slår den känslan!
Eh, bildligt talat alltså.

Nu ska ingen få för sig att jag kan springa uppför väggar...

3 comments:

Anonymous said...

Yo! Jag hittade din blogg av en slump. Ville bara säga att du verkar vara en skön brud! (Och snygg - deeeym, jag såg din hemsida! Det är nästan så att jag får lust till att prova poledance själv!)

Keep it up, you foxy thing!

Nina said...

WOW! Jag vill också springa på väggar och hoppa och göra massa tuffa saker hur smidigt som helst. Det påminner mig om de nätter jag har turen att drömma att jag kan flyga. Då vaknar jag lycklig!

Anonymous said...

Hehe. På tal om att förflytta sig:
http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=251541

:D