Friday, March 9, 2007

Adrenalinmissbruk

På rekommendation av en vän såg jag Crank för sådär en fem minuter sedan:



"Rekommendation" iom att det i filmväg var det pinsammast jag tillåtit mig själv att se på länge. Med min simpla humor satt jag och skrattade som en häst fler än en gång, förvisso, men samtidigt var hela "öh-yo-actionfilm!"-konceptet sådär ypperligt corny som bara film från USA (och möjligen Sverige) kan bli. Fast det hindrar inte mig ifrån att nu sitta med spända käkar och knutna nävar, redo att skrika "ARE YOU READY TO GET PUMPED?!" med härlig österrikisk brytning. Om det inte var för att jag skulle väcka hela grannskapet...

Alla har en sådan där pinsamt dålig låt som får dem på humör att riva hela stället. Alla förutom jag. Min låt är tydligen en film.

2 comments:

Anonymous said...

Haha, jag har visserligen inte sett den där filmen du snackar om men jag vet precis vad du menar! När jkag var liten lyssnade och älskade jag av någon bisarr anledning New Kids on the Block, och ibland får jag bara en sådan överväldigande lust till att lyssna på dem i nutid. I nostalgiskt syfte, naturligtvis. Synd bara att mina grannar inte förstår det. Jag skäms varje gång jag unnat mig själv att njuta till Call It What You Want på högsta volym. *ryser*

Anonymous said...

Hey girl, min pojkvän och jag hyrde den där filmen. Ville bara säga det, för det var tack vare dig som jag fick höra om den. Jag tyckte den var sådär, men Marcus här bredvid sitter och gör tummen upp!

Nu ska DU få ett bra filmtips:

Slither! Den är underbar! Jag gillar vanligtvis inte skräckfilmer, men den här var riktigt bra, dels för att den även var rolig!

Ha det!!