Saturday, March 13, 2010

PoleVibes, GoExpo, Tracey Simmonds, unt so weiter...

Jag börjar nog få upp tekniken för det här med "blixtvisit"...
Dvs den magsårsframkallande konsten att göra pole-relaterade resor över snorstressiga helger. Med mycket kaffe, lite sömn och ångestladdade försök att inte försumma sina instruktörer, studion eller de hundratals elever man känner en religiös plikt inför.



Om jag ska ha hjärta att slita mig ifrån Stockholm måste alltså ett minimiantal flugor utplånas vid varje smäll.
Som: Förra helgen bjöd några vänner på Pole4Fit in mig för att representera deras verksamhet på Finlands största sportmässa, GoExpo. Där svarade jag på frågor i egenskap av exotisk svensk och importerad instruktör, lärde ut lättare (och svårare) trick till mässbesökarna samt såg till att agera mänskligt ankare så att våra kollegor inte skulle slå ihjäl sig på den 4m höga podie(!)stång som P4F har låtit custom-bygga.

Detta överraskande portabla och välfungerande instrument hade bland annat vässats för att Miss Pole Dance UK Tracey Simmonds skulle kunna hypnotisera de 10 000 besökarna.
She - strong. Like bull!



Samt för att Oona Kivelä skulle kunna representera GYMi med en blandning av pole och breaking.
Behold teh cuteness:



Åtskilliga hudslamsor senare passade jag på att i P4F:s gigantiska studio mjölka Tracey på några av de trick hon golvade oss med på mässan:



...för att slutligen skynda iväg till Tanjas senaste brain child: showcaset PoleVibes, med helt enastående bidrag från bland annat Oona, Miia och den totala överraskningen, autodidakten Henriika.



Sjukt bra. Sjukt kul. Jag <3 mitt jobb.

5 comments:

Malin said...

Jag hittade klipped med Henriikka mitt i pluggpausen i förmiddags och blev så inspirerad att jag var tvungen att träna direkt. Så vackert! Nästan mest imponerad är jag över hur högt hon orkar lyfta sina ben. Dit ska mina också!

Anonymous said...

Inspirerende bilder og videoer. Takk!

Anonymous said...

break vs pole var ju typ det gulligaste någonsin :)

Anonymous said...

break vs pole var ju typ det gulligaste någonsin :)

Anonymous said...

Flotte bilder! :)