Monday, December 8, 2008

Michelles workshop & more

Jag måste vara definitionen av obotlig optimist och lyckas på något sätt alltid förtränga hur mycket jobb det är att arrangera de här sakerna (utan att tappa någon av de andra bollarna, dessutom).

Tre-nationers-workshop: finska Iina (som driver http://www.tankotanssi.fi/) flög från Tempere bara för att delta i amerikanska Michelles master class.
Lördagsmorgon, gamla studion, spinny pole...



And there you go; inv. hip hold - seahorse - crab spin - jade - shoulder dismount.
Vi hann med mycket roligt och drog över på tiden (som vanligt). Men just den kombon kommer jag nog inte köra på länge än. Crab spin i mitten gör så ont att ögonen tåras bara jag tänker på det.
But hey, no pain - no gain.

Virrade för övrigt bort min kamera (bland mycket annat) men fick lyckligtvis mycket videomaterial av Iina. Resten har jag dock lagt upp på forumet! ;)

Efter workshopen var det bara att packa ihop och åka till Kägelbanan. Ca 4 meter stång ska upp och jag är hysteriskt rädd för stegar. Go figure, för när stången väl var riggad gjorde jag death drops från toppen.
Men sedär, ingen kamera - inget bildbevis.

Efter riggningen är det flängande och kontraktskrivande och stress, stress, stress. Det är knappt så att jag hinner kasta av mig de svettiga träningskläderna innan det är tillbaka till teatern för att möta restena vår pole-hejarklack. Exempelvis Elva (som jag har snott bilden ifrån) och Iina:



På kvällen fylls således Kägelbanan av flickor och pojkar som skriker sig hesa över Michelles uppträdande.
Borde ha satt stången längre ifrån scenkanten, går det upp för mig. De få gånger hon kom ner från luften var det nära att de fick tag på henne och drog ner henne i publiken, i all förtjusning.


Foto: Ola Hassbring

Galen helg, men ack så roligt.
Tack Sussie, Johan och alla andra! Utan er hade det här inte funkat.

4 comments:

Anonymous said...

Du anar inte hur mycket jag GRÄMER mig över att era klasser är fulla. Jag vill ju så sjuuuukt gärna börja träna igen.

Anonymous said...

Btw. Ska jag maila dig bilderna så att du får dem i en aningen bättre upplösning?

polebunny said...

Ja, gärna! info@poledance.se

...och sen ska jag försöka fixa fram fler nybörjarplatser, så det ska nog lösa sig, det också.

Anonymous said...

fin sida! besök min;)


www.psychedelique.blogg.se