Wednesday, February 3, 2010

Shut up and squat!



Förra helgen hade vi workshop med den sanslöst grymma Oona Kivelä, som (liksom så många andra driftiga och kreativa individer som jag har haft det obegripliga privilegiet att träffa via pole) inspirerade mig till tusan.
Att ta del av någon annans approach till träning, att höra deras motivation eller se deras eget tuffa slit kan vara precis vad som behövs för att örfila en ut ur gnäll och självömkan:
"Buhuu, jag känner mig så klen efter nyår" klagade jag högljutt när jag inte orkade göra mina straddle-inverts ordentligt.

Så från och med nu är följande Oona-citat ett passande tillägg till våra husregler:
- If you can't do something, you're not going to get any better by not doing it!

Att hon förutom att vara en hårt tränande atlet dessutom är en hårt arbetande egenföretagare och driver barngymet GYMi (som jag skulle offra en njure för att ha fått vuxit upp i) gör knappast att orden resonerar med mindre eftertryck i mig.

Jag lämnar er att begrunda den eventuella intensitetsökning ni vill göra i er egna träning med en sista bild.
Det här var ingenting jag hade sett tidigare men det hindrade mig inte från att tvinga stackars Merja att ge det ett par (klockrena) försök innan workshopdeltagarna pallade sig hemmåt:



Frågan är... vad ska vi kalla det?

6 comments:

Malin said...

Jag blev så oerhört förtjust i Oona. För precis som du säger, hon är inte bara en grym atlet, utan dessutom en sådan person som säger saker som ger en (eller i alla fall mig) den ena aha-upplevelsen efter den andra. Jag hoppas att jag någon gång har turen att träffa henne igen!

Emmy said...

hon verkar helt grym, GYMi med! "Gymipole", hallå! respect.

Anonymous said...

Hoppas jag kan fånga nästa workshop, Oona verkar ju vara helt otrolig!!

Och namnförslag...tjaa, det första som dök upp i huvudet var:

"the great eye" :D

Feuerzeug said...

Med benet på "fel sida stången" för en Cupid, och med en "feminin" böj på kroppen så är det kanske en Psyche? (Cupids älskade)

Krävs väl lite Psyche (haha) för att våga prova också, kan tänka.

You make loving fun said...

Psyche. Helt briljant!

Anna

Anonymous said...

Waterfall! Fint!

-Kiia frän finland