Wednesday, October 21, 2009

London & Essex



Den gångna helgen var jag och Tanja i England för att titta på The British Isles Pole Dance Championship.
Hon satt i juryn och jag smattrade med objektivet, inget nytt där.

Tävlingen hölls i en enorm City Hall i Essex och det tog smått groteska 5 timmar (!) att gå igenom de fler än 20 deltagarna.



Tre olika kategorier/svårighetsgrader fick en vinnare för respektive, där den mellansvåra förmodligen var min favorit. Trots en hel del tekniska problem och motgångar för de tävlande lyckades de flesta hålla masken och vi räknade till ett drygt dussin nya och ibland riktigt sjuka trick...



Dagen efter tävlingen åkte vi tillbaka till London för klass med legendariska Elena Gibson: världens första Miss Pole Dance World.



Jag svettades och snubblade över mina egna lemmar värre än en Långben på date. När Tanja frågade mig vad i helskotta stod på var det dags att erkänna att Elena var något av en förebild för mig, redan när jag började slå mig fördärvad mot stänger för sisådär 4 år sedan.



Tillåt mig att knaka med min åldriga rygg och skrocka om att ni ungdomar minsann har det lätt ;)
Back in the days låg väl 4-5st pole-relaterade klipp på youtube. Vardera hade jag sett hundratals gånger. Bland dem (och överhuvudtaget) var Elena i en klass för sig. Hennes linjer är utom denna värld!

1 comment:

Francesco said...

a chi non piacerebbe vedere le ballerine di belle ragazze