Sunday, August 23, 2009

Cultural learnings of America, vol III: San Francisco

Vackra San Francisco må inte vara the-place-to-be om du vill träna just poledance, men i det eventuella fall du vill mörda dina benhinnor är det definitivt rätt stad att besöka.
288 trappsteg senare har jag helt glömt och förlåtit de där backarna med naturlig 30-graderslutning:



I övrigt är SF något av USA:s svar på Montreal - uppfriskande kulturellt, öppensinnat... och med en grym cirkusscen!



Galna gamla kinesiska coacher plågade mig i contortion, golvakro och hanstående.
Gravitationstrotsande, lätta amerikanskor fick mig att tråna efter påsar med frysta ärtor (fråga inte).

Mycket kunskap, talang samt ett fullsmockat schema, samlat på Circus Center:



Kontentan: contortion och handstående är SVÅRT. Tyg är roligast, ring är lättast, rep är ett olidligt tortyrverktyg från helvetet.

Min första, delikata erfarenhet med luftrep var för övrigt flera månader sedan. Resultatet var en "olycka" i vilken jag föll 3 meter, skalade båda handflatorna på hud och vred ena knät ur led.

Vem, vad, partiskt? JAG?! Neheeejdå...



Därmed fick San Francisco sätta punkt för jobb-delen av sommaren. Jag lämnade USA för Okinawa - klokare, mörare och aningen tyngre...



Nom nom! Sportdryck släng dig i väggen :D~

No comments: