Monday, August 17, 2009

Cultural learnings of America, vol I: Los Angeles

Saknade Sverigeland! Jetlaggad som ett djur ska jag strax bege mig till studion för att ställa i ordning inför morgondagens shenanigans. Det har varit en lång sommar...

Under tiden studion har varit stängd för renovering passade jag på att beblanda mig med bland annat Alethea Austin, Fawnia Mondey och Jenyne Butterfly i USA. Ta klasser, träna, leka, knyta kontakter och inse: ju mer man lär sig desto ödmjukare blir man för hur lite man faktiskt kan.

Först - LA:



För den som har bott under en sten: Alethea kammade hem en delad tvåa (med Sarah Cretul) i årets Amerikanska mästerskap.
Håll ögonen öppna efter den här tjejen för jag tror att vi kommer få se mycket mer av henne inom den närmaste framtiden.



Från de åtskilliga timmar vi tillbringade i studion har jag fått mycket nytt material. Ni omättliga typer i grupp 4 kommer att bli nöjda :)

Men, Jack of all trades (master of none) som jag är, tillbringade jag minst lika mycket tid med cirkusträning som med pole.
Luftakro som luftakro...



Favoriten är onekligen tyg. Tränas med fördel här: http://www.hollywoodaerialarts.com/

Lite som pole, men ändå inte. Där pole är så jobbigt och smärtsamt att man bara vill skita i allt och gå och lägga sig... är tyg tio gånger värre.
"It's retarded how exhausting it is" for att citera Tania, ägaren till ovansteånde skola.

...och precis när du tror att du repat dig från brännmärken och spykänslor som luftakron ofrånkomligt bär med sig är det dags att kasta sig in i bilen och skynda iväg till contortion-klassen. Riktigt bra, haer: http://www.kinetictheorytheatre.com/



Det där som alla inom vår sport behöver, men som ingen vill göra.
Ja, det är så jobbigt att man vill dö. Men jävlar vad jag har fått uppslag till min egen stretching. Backbends here I come! >:D

1 comment:

Anonymous said...

Coolt, coolt och coolt!

/Teargaz