Monday, May 25, 2009

Tampere Open Showcase + muh workshops

Över helgen masade jag mig över Östersjön igen för att hälsa på våra finska vänner, beskåda den första pole-showcasen i Finlands historia samt hålla 4 små workshops av varierande natur.

Vilket nu innebär? Memory card dump!

En publik på över 70 personer hade samlats i lokalen och Iina, huvudinstruktören och ägaren av 7th Heaven Dance Studio, introducerade var och ett av de 10 numren:



Tanja:



Nanna:



Laura:



Miia:



Värdinnan själv:



Kati:



...och Päivi:



Trots 10 uppträdanden på ca 5min var gick tiden oerhört snabbt. Mot den bakgrunden tror jag de 25 eller så uppträdanden på 3½min som vi väntar oss i höstens tävling kommer vara alldeles lagom.

En guldinsats från samtliga deltagare och en välförjänt applåd från publiken:



(...och resten av bilderna från showaces dyker förmodligen upp på forumet)

Efter en snabb lunch vad det dags för mig att hålla dels en 90min avancerad workshop med en blandning av Iinas elever och övriga deltagare från bl.a. Helsingfors, och dels en 90min masterclass. Som lämnade mina händer i ett skick jag inte ens vill tänka på.



På bilden ovan sitter vi förvisso på en X-Stage, men 7th Heaven har 11 andra, permanenta, specialgjorda, 4m höga (!!!) stänger. Som jag älskar, älskar, älskar! Inte bara för deras fantastiska höjd och stabilitet, utan även praktiska greppförmåga och slitagetålighet.
Planterar onekligen en del idéer i huvudet på mig...

Dagen efter showcasen bar det av till Pole-a-holics studio i Seinäjoki där jag höll en nybörjarworkshop och en fortsättar- dito.



...och sedan kvickt tillbaka hem igen, precis i lagom tid för denna veckas nya kursstarter.

No rest for the wicked!

3 comments:

Anonymous said...

Thank you so much Nelle! Both workshops at Tampere were just great :) We continued practising the new moves in Helsinki.

I really need to come to Stockholm very soon and visit your studio!

-Johanna-

polebunny said...

Johanna: Yes, please do! Since it's summer and Sweden is dead in the season, we currently don't have a level 4 class running (which would be the level I'd say you guys were in Tampere). But if you'd be bored in the level 3 classes you could always come by just to visit and jam.

Anonymous said...

Tack for intiresny Blog