Sunday, February 8, 2009

Affärsresa light

Oheligt tidigt igår morse var det med en viss känsla av déjà vu som jag steg ombord på planet till Finland för en pole-centrerad snabbvisit.

Den franska instruktören Mariana från Pole Dance Paris var på besök och höll en 3h lång workshop i den överraskande lilla staden Kirkkonummi, utanför Helsingfors.
I mitt sömndruckna tillstånd lyckades jag för allt i världen inte få fram varför mitt stundande flygplans logo var målat över hela träninganläggningen. Eller var det tvärtom?


Med workshopdeltagarna

Det blev till att försöka absorbera så mycket som möjligt av materialet, memorera nyheterna, analysera sönder passupplägget, fylla på med kolhydrater efter träningen... och sedan kasta sig på planet tillbaka till Sverige igen.

Från Arlanda --> tillbaka till Sveavägen.
Dagens två ordinarie klasser var lika upplyftande som vanligt och genom ett trollslag gick jag från halvdöd till helhyper.
Min efterföljande egna träning under open pole var dock mindre acceptabel...

Vansinnigt roligt, men helvetiskt utmattande. Inget nytt under solen, med andra ord.


Söta Mariana. Krampande jag. Och den tröttlösa superarrangören Tanja.

Puh! NU ska jag sova.
Videos från workshopen kommer givetvis upp på forumet.

3 comments:

Anonymous said...

Oh, vilka tjusiga svarta stänger ni "fått"! Måste.börja.igen. :)

Anonymous said...

Hmmm jag har för mig att den lilla staden heter Kyrkslätt på Svenska.

Jag ska bara gå ner 25 kilo så kommer jag och tränar med er sedan ;-)

polebunny said...

Cia: Du har nog alldeles rätt angående Kyrkslätt. Däremot har du ganska fel angående det andra. Det är är den typen av "mål" som hindrar en från att göra allt det man egentligen vill. Som att vänta med att sluta röka bara för att det ska bli en ny årssiffra i almanackan, liksom. Omotiverat.