Thursday, September 4, 2008

Optimering

http://poledance.se/?page=tricklist
(alternativt gå in under "Galleri" och klicka på "Sortera efter trick")

M:et i RTFM:
Jag har gjort en tricklista. Lite på rak arm blev det 120 titlar. Men jag fyller på med fler allteftersom.
Listan inkluderar i dagsläget inte olika trickvariationer (vad gäller benpositioner eller handgrepp). Det skulle bli alldeles för långt och rörigt. Inte heller transitions och floorwork fick vara med. Av samma anledning.
Men resten av basutbudet bör vara någorlunda täckt. Plus ett par lite ovanligare pärlor.

Noteras bör att de tricknamn som används, enligt min ödmjuka uppfattning, är de vanligast förekommande runt om i världen. Om det finns två namn för samma trick som var och ett är ungefär lika utspridda har jag försökt hålla mig till den Europeiska defacto-standarden (jfr. Amerikansk). Eller åtminsone till den mest logiska termen...

Svårighetsgradering? Let's not even get into that one.

Tricken sorteras nu i bokstavsordning. De trick som det finns bilder på, är länkar. Länkarna exploderar/kollapsar i ett minigalleri för respektive trick.
Variationer är som sagt inte utmarkerade, så låt eventuell skillnad på bilderna inte förvirra er.

Givetvis är tanken att även resterande trick ska fyllas på med bilder, allteftersom vi får tummen ur att plåta mer.
Men. En sak i taget.

Skrik gärna till om något är buggigt. Det ska funka som smör i Google Chrome, Firefox, Explorer... och Opera ska jag precis till att prova.
Safarianvändare uppmanas dock ivrigt till att uttala sig.

1 comment:

Anonymous said...

Haha I just made a tricklist myself and a couple of days later I read your blog. Haha!

It's handy anyway!