Sunday, March 22, 2009

S:t Retch



Jag känner att jag måste passa på att pimpa de stretchpass jag har börjat hålla på tisdagar, 17:30.
Gröna i schemat.
En hel härlig timme ångest och obehag ;)

Stretchpassen är drop-in, det är bara att dyka upp. Inga förberedelser eller förkunskaper behövs. Ni behöver inte ens vara varma, allt det tar vi hand om tillsammans.

Dock skulle jag föreslå att man kommer i relativt varma kläder.
Och då menar jag inte snöskoteroverall utan typ långa mjukbyxor, linne, hoodie (som man kan ta av om man blir för varm och ta på om man blir kall igen) och strumpor alternativt benvärmare (att glida på).

Det är nämligen inte alltid så kul att sitta en minut i spagat och känna hur kallsvetten rinner medan den sista livskraften värmen avdunstar från ens bara armar och ben.

Så! Kom och lek! Jag ska lära er hur man kliar sig i pannan med tårna. Bakifrån :D

3 comments:

Anonymous said...

"Jag ska lära er hur man kliar sig i pannan med tårna. Bakifrån :D" Haha. Jag vill lära mig! Du anar inte hur jag har kämpat med det där när man står på knä, korsar benen och sen sätter sig ner från förra veckan. Lite bättre är det nog, men ja, jag har MYCKET att jobba på! :D

Mia said...

Hur gör man om man är sjukt ovig, otränad och en liten rund köttbulle.. kan du lära mig ändå att klia mig i pannan med tårna och snirra runt en stång?

polebunny said...

Mia, jag säger såhär: ALLT går med våld, vilja och vaselin!
Just vaselinet får man snåla med om man inte vill slå ut tänderna mot stången. Men kan jag få ner en 50-åring i spagat så har du inget att oroa dig för >;D