Monday, December 3, 2007

En annan typ av dans

Ni som har haft pass med mig vet hur hårt jag motsätter mig uttrycket "kan inte".
Vill inte är en sak.
Orkar inte är en annan.
Kan inte - det vägrar jag godkänna.
Alla kan. Vilja är en fantastisk egenskap som vi bör förvalta med kärlek och aldrig underskatta.

Följande material är ett uppträdande som också blev det vinnande bidraget CCTV's danstävling i Peking. Ma Li förlorade sin högra arm och Zhai Xiaowei sitt vänstra ben i var sin bilolycka. Här dansar de balett, "Hand in hand":



Jag hoppas att ni blir lika inspirerade som jag.

...

PS. På tal om "kan inte", här är en till video som fick mig att gråta som ett litet barn. På temat temat sport, viljestyrka och "kan".
Team Hoyt.

1 comment:

Anonymous said...

Det där var underbart vackert, finns nog inga ord för vad det måste krävts från dem senaste tiden.